LICENCIA I+II+III+IV ABC
licencia leto
Košík:je prázdný
cena:0.00,- €
 VAŠA OBJEDNÁVKA
Vybrali ste si z našej ponuky?
ĎAKUJEME!
Objednať si môžete aj telefonicky

0918 150 571
od 9 do 17 hod.
NONSTOP služba
info@abcmaterskeskoly.sk
 INTERAKTÍVNA TABUĽA
 
interaktívna tabuľa


 
pracovné listy na IT

   
interaktívna tabuľa
 GRAFOMOTORIKA PREDŠKOLÁKA
grafomotorika predškoláka - kreslíme hranaté tvary
 HRA BODKOLIENKA
hra bodkolienka - matematika, logika a grafomotorika predškoláka
 ABECEDA PREDŠKOLÁKA
abeceda predškoláka
 Matematika Predškoláka
matematika predškoláka
 KURZY A ŠKOLENIA
activinspire

flowworks

kurz activeinspire

kurz flow works
 Anketa ABC škôlky
Máte záujem rýchlo a kreatívne sa naučiť pracovať na Interaktívnej tabuli

Áno, čo najrýchlejšie
85%

Áno, ale postupne
12%

Zatiaľ neviem
4%
 Odporučte nás
Podělte se o pozitivní zkušenost z naší spolupráce a doporučte nás Vašim známým a přátelům:
6/10

Hlavné ciele matematických predstáv v materskej škole

  • Přidáno: 27.11.2013   |   Autor: ABC   |   2982 čtení / zobrazení
Pod matematickými predstavami v predškolskej výchove rozumieme najmä utváranie si základných predstáv o veľkosti, tvare, množstve predmetov a javov, o ich umiestnení v priestore a v čase. Tieto predstavy poskytujú rozsiahle možnosti a podnety na skvalitňovanie rozumovej činnosti.
V období predškolského veku zasahujú základy matematiky aj ďalšie oblasti poznania, hlavne jazyk a logiku. Sprostredkovávanie uvedených poznatkov v materskej škole neznamená teda len špecifickú prípravu detí na ich ďalšie vzdelávanie v matematike, ale predovšetkým všeobecné základy logického myslenia. Deťom môže matematika pomôcť aj z hľadiska rozvíjania komunikácie.
 
Cieľom utvárania základných matematických predstáv detí predškolského veku je:
  • získavať skúsenosti a objavovať vzťahy medzi objektmi okolitého sveta;
  • rozvíjať fantáziu so zameraním na samostatnú činnosť;
  • rozvíjať tvorivé myslenie;
  • rozvíjať komunikačné schopnosti;
  • podnecovať a rozvíjať začiatky logického myslenia;
  • rozvíjať samostatné riešenie konkrétnych problémov;
  • formovať základné matematické operácie;
  • rozvíjať špecifické matematické schopnosti;
  • rozvíjať priestorovú predstavivosť;
  • rozvíjať psychomotoriku.
 
Deti by mali získať v rámci rozvíjania základných matematických predstáv také množstvo skúseností, ktoré im umožní zvládnuť požiadavky z matematiky v nižších ročníkoch základnej školy.
Deti predškolského veku by sa mali oboznámiť pri manipulácii s predmetmi vo svojom okolí s nasledovnými matematickými pojmami:
  • Priraďovanie (jedno – jednoznačný vzťah) znamená rozdeľovanie predmetov vo vzťahu jedného voči druhému, napríklad jeden tanierik pre jedno dieťa.
  • Rátanie zahŕňa mechanické odriekavanie za sebou idúcich čísel, ako aj odpoveď na otázku„Koľko?“.
  • Usporadúvanie zahŕňa schopnosť usporadúvať veci, najprv podľa veľkosti (od najmenšíchpo najväčšie) a potom podľa počtu. Aby dieťa dokázalo usporadúvať podľa počtu, musí poznať číslice a byt schopné priradiť k nim príslušné množstvo. To predpokladá schopnosť odpovedať na otázky ako „Aké je to číslo?“ alebo „Aké číslo nasleduje?“.
  • Výpočet označuje proces spočítavania alebo odčítavania konkrétnych predmetov.
  • Klasifikácia zahŕňa schopnosť triediť predmety podľa jednotlivých vlastností (napríklad farby, tvaru, veľkosti). Predpoklad schopnosť odpovedať na otázky ako „Prečo tieto predmety patria k sebe?“
  • Meranie je proces zisťovania poctu štandardných jednotiek v nejakom predmete.
  • Porovnávanie predstavuje v matematike schopnosť určiť na základe merania, že jeden predmet je väčší, menší alebo rovnako veľký ako iný predmet.
  • Priestorová predstavivosť, ktorá zohráva dôležitú úlohu neskôr pri zvládaní geometrie.
 
Oboznamovanie sa s týmito pojmami a ich postupné ovládanie možno zadeliť do nasledovných kategórií:

1. Porovnávanie, triedenie a orientácia v priestore
2. Porovnávanie a triedenie tvarov
3. Porovnávanie a triedenie v súboroch podľa veľkosti, objemu, množstva a počtu.
 
Tieto sa čiastočné prelínajú, pretože jednotlivé poznatky nemožno budovať izolovane.
Preto sa aj úlohy z uvedených kategórií budú plniť súbežne.
Množstvo chápeme ako prirodzenú súčasť a základ všetkých troch kategórií.
Ponímame ho v spojitosti (v kontexte) s ďalšími myšlienkovými operáciami, akými sú
napríklad triedenie, usporadúvanie a podobne. Napomáhame tým konkrétnemu mysleniu.
Jednotlivé činnosti možno v praxi uskutočňovať v rámci jedného súboru objektov a údajov,
ako aj medzi viacerými súbormi objektov.
Rátanie (počítanie) je súčasťou mnohých rytmických riekaniek a básničiek. Dieťa sa
s nimi najskôr oboznamuje mechanicky a postupne sa učí chápať význam jednotlivých slov,
označujúcich čísla. V priebehu tohto procesu si deti vytvárajú predstavu, že pod každým
názvom čísla treba chápať (vidieť) konkrétne množstvo (počet). Predstavujeme to
prostredníctvom úloh, v ktorých odpovedá dieťa na otázku „Koľko?“.
 
 
Program výchovy a vzdelávania detí v materských školách
 

Momentálně není k dispozici žádný komentář

 GUĽÔČKY NA CD MÁTE NAVŽDY
CD GUĽôčka